søndag den 16. juni 2013

Den forgangne uge

Jeg tænkte jeg hellere lige måtte skrive endnu et indlæg, bare i tilfælde af der stadig er nogen, der indimellem læser herinde på bloggen ;)

Idag er det d. 16. juni og det er nu 11 måneder siden jeg sagde farvel til Danmark og hej til det store USA, tiden hvor jeg skal sige farvel nærmer sig med stormskridt, men selvfølgelig også tiden hvor jeg igen skal sige hej til en hel masse mennesker i Danmark, hvilket jeg glæder mig meget til :)

Nå men derudover, tog vi en tur til prince william sound, dagen efter min familie tog hjem igen. Prince William sound er et kæmpe område med vand der er omgivet af smukke bjerge og gletsjere, og derude fanger man rejer. 

Så vi fangede rejer og sejlede stille og roligt rundt mellem de små øer, og kiggede på vandfald og gletsjere. Alt dette kunne vi gøre fra taget af båden, mens solen skinnede fra en skyfri himmel og ikke en vind kunne mærkes, så båden lå helt stille i vandet. 

Det var virkelig fantastisk, og kunne på ingen måde have været bedre, vi endte derfor også med at være derude en dag ekstra (De ringede syge til arbejdet ;) ) Da det simpelthen var for godt til at tage hjem igen.

Jeg fangede en enkelt laks, vi fiskede ikke meget så det var fint, og ellers spiste vi rejer og rejer, det bliver helt bestemt aldrig det samme at spise rejer fra en frostpose igen ;)

Ellers har pigerne sommerferie, men også planer der sker hver dag, så der er stadig en masse køren for mig i løbet af ugen, men det er fint, og vi nyder det gode vejr. 

bjerge 

rejer i spand

Vandfald

Masser af sne og is

forskelligt natur
Så man kan måske få en fornemmelse af hvor stille det var ved at se hvor flot tingene spejler sig i vandet, dog snyder det en smule da vandet bølger efter båden der bevæger sig i det, om morgenen inden båden blev startet var vandet blikstille, men der havde jeg ikke lige mit kamera ved hånden :)

Håber i alle har det godt derhjemme, sommerferien nærmer sig, held og lykke til folk der har eksamener og som skulle ske at læse med her :)

1 kommentar:

  1. Kære Louise,
    Det har været dejligt (og jeg blev kun lidt misundelig)at læse om alle dine oplevelser i Alaska. Det er en tid som du vil se tilbage på med stor glæde. Det pudsige er at i de sidste par måneder er jeg begyndt at få kontakt til de piger, som jeg kendte fra min aupairtid i LA i 1980/81 (er det virkelig så længe siden?? ;O)hvor er der sket meget på de 30 år, men vores ophold overthere står stadig meget klar for os. Nyd din sidste tid og hav en god hjemreje - når den tid kommer. Det er godt at du også ser fremad.

    Mange hilsner Birthe

    (som takket være dine fantastiske fotos har inkluderert Alaska på verdensturen - når pensionsalderen kommer ;)

    SvarSlet