lørdag den 9. februar 2013

Siden sidst

Så er vi allerede i den anden måned i 2013 tiden flyver afsted ;)

Jeg har siden mit sidste indlæg haft fødselsdag og stået på ski rigtig meget, jeg forsøger at komme ud på ski min. 4 gange om ugen, her er der nemlig helt fantastiske stier lavet specielt til at stå på ski på, så jeg tænker at det gælder om at nyde det så meget som overhovedet muligt i mens de stadig er der :)

Jeg har været ude at se is hockey, med den anden au pair i området og 3 udvekslingsstudenter. Det var små børn der spillede, men forældrene på rækkerne heppede som var det mindst et verdensmesterskab, der var igang, så stemningen var høj :)


Børn der spiller is hockey

På min fødselsdag, lavede den ældste af pigerne pandekager til morgenmad, og så bagte jeg boller til at dele med min frokostgruppe. Dejen ville overhovedet ikke hæve, men alligevel endte de med at smage super godt og de forsvandt lynhurtigt, så det var jo dejligt :)
Derudover havde en lære bagt en kage til mig og en af udvekslingsstudenterne, der havde fødselsdag dagen efter, og så havde hun lys med så vi pustede lys ud og fik sunget fødselsdagssang, så det blev rigtigt fejret at have fødselsdag selvom jeg ikke var hjemme :)

Så meget var der tilbage af bollerne, da jeg tænkte jeg ville have et billede ;)

Den flotte kage læreren havde lavet, eg havde kreeret flag :)

Weekenden efter var jeg så ude at spise sammen med den anden au pair og den udvekslingsstudent, der havde fødselsdag, så blev det lige ekstra fejret, det var faktisk som at have fødselsdag mange dage i træk :P

Her i denne uge har pigerne haft fri, torsdag og fredag, da der har været skolehjem samtaler og så lukker skolerne altså herovre, det betød så at de fik lov at komme med mig i skole torsdag, det er noget de har plaget om i lang tid, og det fungerede heldigvis rimelig godt. Fredag bagte vi så fastelavnsboller, hvilket også var en succes, så jeg bliver efterhånden super god til at bage :)

Der er isskulpturer over alt lige for tiden

Denne bjørn står foran college

lækre fastelavnsboller

isskulptur foran sports center

I morges da jeg vågnede, var der en lille elg, der havde besluttet sig for at spise den busk, der er lige uden for mit vindue, så kunne jeg lige sidde og kigge lidt på den, det var meget hyggeligt, dog var der en større elg i haven i går og det er nok moren, og så skal man lige passe en smule på når man bevæger sig uden for, når der er sådan nogle store dyr.

Lille elg :D
Derudover er jeg gået i gang med at hækle, det havde jeg ikke prøvet før, men tænkte at det ville være sjovt at prøve, og det er også ganske hyggeligt, så jeg hækler firkanter og har pt. omkring 26 firkanter, og ved ikke helt hvor mange jeg vil lave ;)
Mine fine hæklede firkanter :)
Der er sikkert sket tusinde andre ting, men dette var lige det jeg sådan tænkte på, håber alt er vel i Danmark, for vejret kan jeg sige at det har sneet rigtig meget de sidste par dage og der nogen steder nok er lidt mere end en halv meter sne, og hvor der er skovlet sne er der kæmpe dynger, så det er rigtig hyggeligt :)



2 kommentarer:

  1. Jeg synes det er nogle rigtig fine firkanter du har lavet dig der ! Hvad skal du bruge dem til? ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja jeg synes også det er nogle rigtig fine firkanter, hvad de skal bruges til må tiden vise :P

      Slet