lørdag den 25. august 2012

Bøger

Dagen i går var præget af bøger :)

Efter at have afleveret pigerne i skole var jeg en tur på skolen igen igen, for at købe den bog jeg skal bruge når jeg begynder på mandag.

Efter at være startet på alt det skole halløj herovre, lærer man virkelig at sætte pris på gratis uddannelse i Danmark, jeg kommer samenlagt til at skulle betale omkring 1500 dollars for at gå i skole, men heldigvis betaler familien 500 dollars, men det er stadig mange penge og jeg har kun to gange 1 time og et kvarter om ugen, så hvis man skulle tage en hel uddannelse er det altså dyrt.

Derefter var jeg et smut på biblioteket for at få lavet et lånerkort, det er gratis at låne bøger på biblioteket ligesom i Danmark, så jeg vil helt sikkert benytte mig af det i stor stil :)
Jeg havde allerede tidligere spurgt hvad man skulle gøre for at få et lånerkort til biblioteket, og man skulle medbringe billedeid og to breve med ens adresse og navn på. Jeg har kun fået et brev mens jeg har været herovre, men heldigvis var det en rigtig flink bibliotikar, der var der, da jeg kom så jeg fik et lånerkort alligevel og kunne straks gå igang med at tømme deres hylder, man må dog "kun" låne 25 bøger af gangen fik jeg at vide, jeg tror lige jeg klare den :P

Mit bibliotekskort

Derudover er den anden au pair, der skal bo i nærheden kommet til byen jeg har ikke mødt hende endnu, men håber det sker inden for en overskuelig fremtid :)

Det var lige det for denne gang, håber i allesammen har det godt :)


1 kommentar:

  1. Ja wow det er godt nok dyrt at uddanne sig i udlandet! Men fedt for dig at du kommer ud og oplever det også.
    Skønt at du endelig har fået dit lånerkort, så må du jo få læst en masse(:
    Ej hvor er det spændende at tyskeren er kommet, håber i får det super godt sammen! Skal hun også gå i college det samme sted som dig?
    Glæder mig til at høre mere, og se flere billeder(: Hyg dig(:

    SvarSlet