tirsdag den 4. september 2012

Alaska State fair

Der er sket en masse i løbet af den første weekend i september, så det bliver nok et ret langt indlæg denne gang.

Lørdag var min slappe af dag, jeg var alene hjemme det meste af dagen og havde ingenting jeg skulle lave, så det var rigtig rart. Om aftenen kom  Louisa (den anden au pair) og hentede mig og så kørte vi sammen ud til vores counsolor, hvor vi fik aftensmad og så fjernsyn (det er lang tid siden jeg har set fjernsyn sidst :) )

Søndag stod vi op klokken halv 6 så vi kunne køre tidligt mod Palmer, hvor der var Alaska state fair.

Jeg bor ved A og Palmer er ved B
Det var en køretur på omkring 4 timer, så det var godt vi kørte tidligt.  Jeg har ikke rigtig set elge siden jeg kom, men da vi kørte om morgenen kørte vi forbi en 4/5 elge, så fik jeg da lige midlertidig stillet min lyst til at se vilde dyr :)

En Elg og dens kalv stod i vejkanten og græssede

Det viste sig at State fair er ca. det samme som et dyrskue, bare med mere fokus på den del er dyrskuet, der ikke er dyr. Derudover vare det i 14 dage, så det er også lang tid for de dyr, der er der, og de forskellige udstillede grøntsager var også begyndt at se lidt triste ud. 

Der var et kæmpe område med tivoli ting som vi dog ikke rigtig fik prøvet af, for da vi kom ville vi gerne se alle tingene og senere blev det koldt og blæsende og så havde vi heller ikke rigtig lyst. 
En lille del af tivoli området, der var 3 pariserhjul næsten lige op og ned af hinanden
Det næste vi var inde at se var en indendørs udstilling, der hed "Our body" og som var en udstilling af menneskekroppe. Det har jeg ingen billeder fra, da man ikke måtte tage billeder. Men der var en masse menneskekroppe og dele fra mennesker udstillet og så stod der forskellige ting, f.eks. hvilke muskler der virkede når man cyklede og når man løb, eller hvordan lungerne virkede. Det var på sin vis vældig interessant, men jeg ved ikke helt hvad jeg skal mene om at udstille mennesker på den måde. 

Efter den tur var vi inde i en kæmpe hal fuld af 4H ting, en hel masse børn udstillede en hel masse ting og der var massere af præmier, det var meget fint. Derefter var der en demonstration af forskellige sportsgrene til de "indfødtes" olympiske lege. Det var meget hyggeligt at sidde og se på, og mig og Louisa fik også lov at komme ind og hjælpe med en form for trampolin, hvor man ikke hoppede men blev kastet op i luften af en masse mennesker, der stod og holdte et kæmpe tæppe.

4H hallen

Her står vi og kaster en pige fra nord Alaska op i luften :)
Der var en kæmpe udstilling med grøntsager, bær, dyr, honning og blomster. Det var langt fra alle steder jeg havde en fornemmelse af hvad de bedømte efter, men der var i hvert fald en udstilling med kæmpe grøntsager, det var ret vildt hvor store nogen grøntsager var. Der var en verdensrekord stor blomkål, den ville sikkert kunne sikre en familie med grønkål i et godt stykke tid :)

Den lange grønne stang var en agurk, den var mindst 2 meter lang.

Mig og kæmpe græskar
Der var en masse geder og får, som der også ville være til et dyrskue i Danmark, men derudover var der en masse grise og så var der en yak okse og en del rensdyr, hvilket jeg ikke mindes at have set til dyrskuer ellers ;)

Yak - oksen ved siden af et rensdyr

En pony karrusel
Vi så et show med bmx cykler, de kunne desværre ikke lave alle de bedste tricks i luften fordi det blæste for meget, men det var nu meget sejt alligevel. De havde været med i Amarica got talent og nu rejste de så rundt i hele USA og lavede opvisninger.

En af cykelrytterne

Herefter tog vi afsted igen, efter en masse gode timer, men det blev ret koldt til sidst.

Hvad der skete søndag bliver lige i et andet indlæg på et tidspunkt :) Håber som altid i har det godt derhjemme.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar