mandag den 26. november 2012

Thanksgiving weekend

Den 22. november var det thanksgiving. Det vil sige at det har været en lang weekend i den her weekend og der er sket en hel masse.

Onsdag har jeg normalt en kommunikationsklasse, men denne her onsdag var der ingen timer på campus og vi fik besked på at være "thankfull" hvilket jeg så var ;) I stedet kunne jeg så komme med til en venskabsfest i børnehaveklassen med den mindste af de piger jeg passer, ingen fra børnehaveklassen vidste at alle forældrene ville komme så de var ret så overraskede da de kom ind i klassen og en hel masse mennesker var klar til at spise frokost med dem :)

Resten af onsdag blev brugt på at lave mad, så det var klart til at varme op dagen efter.

Torsdag var det thanksgiving, jeg legede i sneen med alle 4 børn, der var samlet og så spiste vi ellers thanksgiving dinner. Der var en hel masse forskelligt mad og det smagte alt sammen super godt. Der blev snakket lidt om hvad man var taknemmelig for og ellers var det en ganske almindelig hyggelig aften. Jeg fik at vide at i New York er der hvert år en stor parade og den kan man så se i fjernsynet hvilket en masse mennesker gør, og vi selvfølgelig ikke gjorde i mangel på et fjernsyn ;)

Fredag er så black friday, jeg var ikke lige en del af denne tradition, men det er sådan amerikanerne starter deres juleshopping, med at stå i kø til køtilbud der starter fredag morgen klokken 5, nogen mennesker går til butikkerne lige så snart de er færdige med deres aftensmad, mens andre venter til næste morgen tidligt. Jeg synes det er en mystisk tradition og der er ikke det vilde udvalg af butikker heroppe, så det var ikke noget jeg havde det store behov for at være en del af :)

I stedet brugte jeg en time om fredagen på at stå i kø, så pigerne kunne sidde hos julemanden og fortælle hvad de ønskede sig. Hele vejen i køen var der en masse juletræer på begge sider, dem kunne man så byde på og så støttede pengene et eller andet formål, der var f.eks. et 4H juletræ.

Der var et juletræ pyntet med traktorer :)
Efter at have set julemanden tog vi på julemarked, det var et kæmpe marked på en high school og der var en hel masse mennesker, der solgte alle mulige sjove ting. Der var et par handsker, der var super bløde og jeg overvejede at købe dem indtil jeg fandt ud af de kostede 200 dollars, og sådan var alle de ting jeg bedst kunne lide selvfølgelig også super dyre. Men det var meget hyggeligt at gå rundt og kigge alligevel.

Om aftenen var der en lysparade, og så forestillede jeg mig noget i retning af et lucia optog, i stedet var det en masse forskellige biler der var pyntet med lys og havde vogne spændt efter sig og det var rigtig flot, og super koldt ;) De kørte på en vej inde bag ved den rigtig vej og folk havde så parkeret deres biler hele vejen langs det stykke der blev kørt på og så sad folk ellers inde i deres biler og kiggede på mens paraden kørte forbi. Vi var selvfølgelig super seje og stod ude i kulden. Der var også folk der gik ved siden af vognene og delte slik ud og det var fuldstændig frossent så der var ingen farer for at de blev spist med det samme ;)
Et fint tog førte an i lysparaden.

Så var der det flotte snefnug

En flok elever fra high school spillede på trommer.

Til sidst kom julemanden i brandbilen :)

Efter lysparaden kørte vi hen for at se fyrværkeri, som børnene ikke havde set før, så der kom nogle ret sjove reaktioner fra dem. Jeg synes nu også det var meget flot, men det varede lidt mere end 20 minutter og det var måske lige længe nok at sidde på en snebunke i 20 graders frost, men så kunne man jo så sidde rundt om brændeovnen da vi kom hjem igen og så gik det jo nok alligevel :)

Lige et enkelt billede af noget fyrværkeri, man får måske en svag fornemmelse af hvor mange biler der var :)

Lørdag var jeg ude at stå på skøjter og så skete der vidst ikke så meget mere i den weekend.

Vi var på lossepladsen og det er åbenbart der alle ørnene er, der var i hvert fald super mange og det her er kun et træ.

Dette er de absolut eneste julekalendere, der er at finde i området, og de var gemt godt væk, men jeg fandt dem alligevel til sidst :)
Håber i har det godt derhjemme, nu hvor vi nærmer os julemåneden :D


Ingen kommentarer:

Send en kommentar