lørdag den 20. oktober 2012

Bage dage

I dag har jeg så igen bagt, jeg fik jo købt en masse rugmel da jeg skulle bage rugbrød og det skal selvfølgelig bruges, så jeg besluttede mig for at kaste mig over at bage rugboller :)

Jeg valgte kun at bage en halv potion, da jeg jo ikke helt vidste hvordan de ville komme til at smage, men af en eller anden mystisk grund glemte jeg det da jeg skulle putte alt andet en mel, gær, vand og mælk i, så de blev muligvis en smule overkrydrede ;)

Halvdelen af dejen blev til chokoladeboller og den anden halvdel til almindelige boller og de smagte faktisk ret godt (til trods for at der måske var lidt rigeligt kardemomme og salt :P )

Så i får selvfølgelig lige et billede af det smukke bagværk ;)

Ja det var en lille bitte portion, men her har jeg altså spist to allerede ;)

Derudover var jeg på starbucks den anden dag og så havde de noget der hedder cake pops, som jeg lige tænkte skulle have en chance, så jeg købte lige sådan en. De var meget søde, så det er nok ikke noget man spiser alt for tit, men hvis man virkelig har brug for en gigantisk bunke sukker, så er det nok det rigtige køb :)

En lille lyserød cake pop.

Sådan ser de så ud inden i, en meget tyk sukker glasur udenpå en lille kugle kage :)

Og nu jeg alligevel er igang med at fortælle om kager, så fortalte jeg bedstemor om kop kager, da det også er noget jeg havde kastet mig ud i at lave. Jeg synes at det er et fantatisk koncept, så jeg vælger lige at dele opskriften med alle kageglade mennesker, der skulle tænkes at læse med på min blog :P

Man smelter 25 gram smør i en kop og blander det med et æg, herefter skal der 4 spsk mel, 4 spsk sukker, 0,5 tsk bagepulver, 0,5 tsk vanillesukker og et nip salt i. Jeg valgte at lave en banankage og kom derfor derudover en halv most banan, lidt kokos og lidt chokoladestykker i.

Når det hele er blandet sammen kommer man det i mikroovnen, jeg gav den 1,5 minut og så er den klar til at spise. Super hurtigt og nemt en dag man lige har lyst til kage ;)

Selvom det her indlæg handlede en masse om mad, vil jeg lige fortælle at jeg også laver andet end at spise herovre, bare lige hvis nogen kunne komme i tvivl, bl.a. har jeg investeret i et par varme vinterstøvler så jeg kan komme ud i sneen og forhåbentlig tage nogle fantastiske billeder :D

Håber i har det godt derhjemme, og ikke er skyllet helt væk i alt den regn jeg hører om :)




Ingen kommentarer:

Send en kommentar