lørdag den 13. oktober 2012

Nordlys og spøgelser

Fredag blev en dag hvor der skete en masse ting.

Om morgenen da jeg kørte pigerne i skole, glemte jeg at kigge på bilens termometer, men da jeg kom hen til college sagde den 23 grader (klokken var ca 9) hvilket vil sige lige omkring minus 5 grader, vandpytterne er altså frosset til nu og der var is på vandet, da jeg løb på stranden.

Derudover var vejret nu godt nok (tak til Anders) solen skinnede fra en mere eller mindre skyfri himmel, og sådan en frostklar morgen/dag er altså også skøn.

Der var noget halløj på pigernes skole jeg gerne ville have deltaget i, men samtidig var der et møde med  min counsolor og da jeg stadig ikke kan være to steder på en gang (jeg prøver jævnligt, men det er endnu ikke lykkedes ;) ) Så måtte det blive et kompromis, der hed at jeg var med i den første halve time på pigernes skole og så tog afsted for at mødes med min counsolor.

I virkeligheden betød det at jeg fik lov at få gratis is og så smuttede videre :P

Vi skulle i teateret og se et eller andet, jeg var ikke rigtig klar over hvad det var udover at det skulle være temmelig uhyggeligt, så jeg var en smule skeptisk fra start.

Vi blev lukket ind i et lille rum, det var en amatør teatergruppe så vidt jeg fornemmede og så ventede vi ellers på at showet gik igang.

Scenen var smukt udsmykket :)

Der var dukker over det hele, disse så mere uhyggelige ud, når man sad derinde ;)

Det viste sig at det var en hel masse mennesker, der fortalte forskellige spøgelseshistorier, lige i ånden nu her hvor halloween nærmer sig. De var allesammen super dygtige til at fortælle og så var der en mand der lavede stemningsmusik på sin violin. Alt i alt en super oplevelse, hvis i kommer forbi kan det anbefales og de laver en forestilling igen næste weekend ;)

Efter vores tur på teateret tog vi hen på en restaurant/café for at få lidt at spise og drikke og snakke lidt sammen, inden vi sagde farvel. Det var rigtig hyggeligt, så fik man også lige spøgelseshistorierne lidt på afstand inden man skulle køre hjem alene i mørket.

Da jeg var på vej hjem fik jeg en besked fra Louisa om at jeg skulle holde udgik efter nordlys (vi havde på forhånd aftalt at hvis en af os nogensinde så nordlys, skulle vi straks kontakte den anden), så jeg holdt straks ind til siden og kiggede mod himlen og der var nordlys, et svagt skær i himlen, men det var der. Det var et stort ønske fra min side at se nordlys, så nu er det opfyldt, jeg havde troet jeg skulle længere nordpå for at se det, men der var jeg heldig.

Da jeg kom hjem gik jeg ud på vores terrasse for lige at se om det stadig var der, og det var det så jeg tog lige et par billeder :)
Nordlys over Kenai by
Det var super svært at tage billeder af, så jeg håber det kommer igen og jeg kan øve mig :)

Men det var lige lidt af det der skete i løbet af fredag, håber i har det godt derhjemme, nordlys eller ej ;)


Ingen kommentarer:

Send en kommentar