tirsdag den 23. oktober 2012

Lidt af hvert

Jeg har gået og samlet billeder af lidt forskellige ting, som jeg tænkte jeg ville dele på bloggen, så nu må jeg hellere få det gjort :)

Skolebusser
Der er en masse børn fra pigernes skole, der tager skolebussen til skole og fra skole. Den mindste af de piger jeg passer går i børnehave klassen, og der har de det på den måde at deres lære lader dem gå en af gangen og dem der tager bussen følges med deres makker som er en af de ældste elever på skolen. På den måde kommer de små børnehave elever ikke til at skulle klare sig selv ud til bussen. De børn, der ikke tager bussen bliver hentet og hvis der kommer en ny og henter, skal man melde sig ved indgangen, og så skal ens navn stå i en bog før man får lov at tage et barn med hjem. Så det er ikke sådan bare lige at stjæle børn i USA ;)

Skilt på døren ind til College
Ja så ved man da hvad man ikke skal medbringe på college. Det er lidt nogle andre ting de skilter med herovre. Jeg ville også have taget et billede af skiltet med at man skulle passe på bjørne, fordi der var blevet set spor rundt om skolen, men det blev pillet ned igen inden jeg nåede at tage et billede, så dem behøver man nok ikke passe på længere :)

Solnedgang
Det er ikke fordi det er det smukkeste billede af en solnedgang, men da jeg kom herop i Juli gik solen ned til højre for det store bjerg næsten i midten, og nu går den ned til venstre for bjerget. Det er meget sjovt hvordan man på den måde meget tydeligt kan se det flytter sig :)

Rensdyr
Der er masser af elge på den vej jeg bor på, eller det er i hvert fald ikke unormalt at se et par elge i løbet af dagen, men rensdyrene kommer normalt ikke i det område, så da der kom en rensdyrflok på omkring 5-7 rensdyr var det en stor ting og jeg fik da også taget et par billeder :) Man skal dog kun køre et kvarters tid i bil før man kommer til rensdyr området så det er ikke fordi de kommer så langt væk fra :)

Det var så lidt random billeder og info fra Alaska.

Derudover bestod jeg idag teoriprøven, så er kørekortet da en prøve tættere på at være hjemme. Teoriprøven var en del anderledes end i Danmark, men møder bare op på et kontor, det er ligegyldigt hvornår, og så stiller man sig foran en skærm og skal svare på 20 spørgsmål, man må have 4 fejl. Du får så at vide med det samme om du svarede rigtigt på spørgsmålet og du må bruge alt den tid du har lyst til. Du kan altså i teorien være færdig efter de 5 første spørgsmål hvis du svarer forkert på dem, eller efter de første 16 hvis du svarer dem alle rigtigt, du får altså ikke nødvendigvis 20 spørgsmål :)
Så er i alle forberedte hvis i skal tage kørekort i Alaska en gang, den startede med et prøvespørgsmål, der var i hvilken stat tager du denne prøve og så var der et billede af Alaska, så bliver man lige testet i sin almen viden inden prøven starter for alvor :P

Ingen kommentarer:

Send en kommentar