tirsdag den 2. oktober 2012

En tirsdag morgen

To indlæg på to dage, jeg føler virkelig at jeg opper mig ;)

Jeg ville lige fortælle om det fantastiske "amerikanske" valg, i form af et lille valg i en af de byer jeg bor i nærheden af, nemlig Kenai.

Idag da jeg kørte pigerne i skole, stod der folk og vinkede til mig (og alle andre, men..) og jeg besluttede mig for at høre hvad de lavede når jeg kørte tilbage igen. Så det gjorde jeg så, og det viste sig at der var valg i byen (jeg havde godt gættet en smule af mig selv ;) ). 

Når der er valg vælger politikerne at stille sig ud på gadehjørnerne og blafre med deres navne i stedet for at hænge plakater med deres billeder overalt, som man ser det i Danmark. Jeg stemmer for denne måde at gøre det på, for det er da meget mere personligt at de står der selv og så kan man da lige gå hen og spørge om hvorfor man skal stemme på dem, hvis det er det man har lyst til. 

Derudover virker de også meget interesserede i at blive valgt og få folk til at stemme når de står der på gadehjørnet i 4 graders varme en tirsdag morgen :)

Ja, det er så politikeren selv i forgrunden.
De mistede dog lidt interessen for at snakke med mig, da det viste sig at jeg ikke havde mulighed for at stemme, men det er nok også fair nok :)

Efter min snak med politikerne gik jeg ned på biblioteket for at høre om de kunne bruge en hånd en gang imellem og fra nu af arbejder jeg så på biblioteket om tirsdagen fra 9 til 10, så det kan jeg nok lige klare og så kommer jeg også ud af huset den dag, idag blev jeg instrueret i hvordan man sætter bøger på hylder og satte nogle på hylder, så må vi se hvad de ellers finder på jeg skal lave :)

Jeg håber i allesammen har det godt derhjemme :)


Ingen kommentarer:

Send en kommentar